Author Topic: [Translation] TB-505 • Nashville Tuning  (Read 3401 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gloomy

• Guest
[Translation] TB-505 • Nashville Tuning
« on: April 20, 2010, 08:48:25 pm »
Sounds like 12 but it's only 6...

Nashville tuning is a great thing to use when you are tracking an ac acoustic guitar part in the studio, and I am getting into playing by itself too - just sounds cool (you can hear on my vid about my Maton Mini which is the guitar I keep in Nashville most of the time). The notes are the same as regular tuning so just get in there and play and have some fun!

String Gauges

String gauges are always a personal preference but I have put here the gauge that I use as well as a standard light and medium gauges you might find in a shop. Remember that you may need to make some truss rod adjustments after you move a guitar to Nashville - but I recommend getting that done at a store - I don't like touching truss rods...

String ->   E (thin)   B   G   D   A   E (thick)
Light   .10   .14   .09   .12   .18w   .27w
Medium   .12   .16   .10   .14   .20w   .30w
Justin's   .12   .16   .11   .15   .22w   .30w

-------------------------------------------------->

Sonnent comme 12, ne sont que 6...

L'accordage Nashville est très utile lorsque vous enregistrez une piste accoustique en studio, mais j'aime aussi le jouer tel quel - ça sonne très bien (Vous pouvez m'écouter sur la vidéo avec ma Maton Mini, guitare que je garde en accordage Nashville la plupart du temps). Les notes sont les mêmes qu'en accordage standard, alors mettez-vous-y, jouez, et amusez-vous !

Diamètre des cordes.

Le diamètre des cordes est un choix personnel, mais je vous présente ceux que j'utilise ainsi que ceux des tirants légers et moyens que l'on trouve dans le commerce. Rappelez-vous qu'un ajustement du truss rod peut être nécessaire après s'être accordé en Nashville - je recommande de le faire faire par un luthier - je n'aime pas toucher à un truss rod...

Cordes ->E (aigu)   B   G   D   A   E (grave)
Léger   .10   .14   .09   .12   .18w   .27w
Moyen   .12   .16   .10   .14   .20w   .30w
Justin   .12   .16   .11   .15   .22w   .30w

Get The Forum As A Mobile App